دیدار با آقای عیسی امیدوار

متن: 
نام «برادران امیدوار» برای سفردوستان ایرانی و غیر ایرانی شناخته شده و آشناست. عیسی و عبدالله امیدوار، در حدود شصت سال پیش، در دورانی که امکانات، شرایط وتکنولوژی تفاوت بسیاری با امروز داشت، سفر طولانی خود به دور دنیا را شروع کردند که دستاوردهای تحقیقاتی و فرهنگی ارزشمندی را کسب کردند.
برادران امیدوار

سفر اول برادران امیدوار، با دو دستگاه موتور سیکلت از مرز شرقی ایران شروع شد و با گذر از کشورهای جنوب آسیا به سمت آسیای جنوب شرقی ادامه یافت، با سفر به استرالیا و پس از آن گذشتن از اقیانوس آرام به آلاسکا رسیدند و مسافرت خود در آمریکای شمالی و جنوبی را به ادامه دادند. این دو برادر سپس با گذر از اقیانوس اطلس به اروپا رسیدند، آنان در اقامت کوتاه خود در اروپا از محل انتشار مقالات پژوهشی مربوط به سفرهای‎شان و مصاحبه با رسانه‎‌های گوناگون اروپایی منابع مالی مورد نیاز برای مرحله دوم سفر خود (به آفریقا) را تامین کردند. پس از بازگشت به ایران و یک اقامت کوتاه سه ماهه، سفر خود را به سمت آفریقا آغاز کردند.

سفر دوم برادران امیدوار، اینبار با خودروی سیتروئن و از با گذر از کویت و عربستان و سفر به آفریقا انجام شد. این سفر سه سال طول کشید، که این سفر نیز برای برادران امیدوار تجربیات و دستاورد‌های علمی فراوانی به همراه داشت.

هفته گذشته تیم فرنگ در طی دیداری با «آقای عیسی امیدوار» ضمن عرض احترام به تلاش‌های ایشان، برای ساعاتی از مصاحبت ایشان بهره‌مند شدند.در این دیدار آقای امیدوار گوشه‌ای از خاطرات خود را بازگو نمودند و بر جنبه‌های فرهنگی و تحقیقاتی سفر خود تاکید کردند. با توجه به کمبود وقت و حجم زیاد سوالات، ایشان قول یک قرار حضوری دیگر را دادند.

قصد داریم در دیدار بعدی سوالات کاربران وب سایت را از ایشان بپرسیم. در همین راستا، اگر سوالی از ایشان دارید می‌توانید از طریق قسمت تماس با فرنگ، با ما در میان بگذارید تا در دیدار بعدی با ایشان مطرح کنیم و مشروح کامل مصاحبه را در وب‌سایت قرار دهیم.

عیسی امیدوار
 

اگر قصد دیدار حضوری با جناب آقای عیسی امیدوار را دارید، ایشان  بطور معمول یکشنبه‌های اول هر ماه، در موزه برادران امیدوار واقع در مجموعه سعدآباد حضور دارند.

افزودن دیدگاه جدید