کپی‌رایت تصاویر در فرنگ

متن: 
پرسش کاربران: چرا در وبسایت فرنگ از بهترین تصاویر موجود در اینترنت استفاده نشده است؟
پاسخ کوتاه: رعایت کپی‌رایت (حق نشر).
با توجه به گستره‌ی جغرافیایی مناطقی که وبسایت فرنگ قصد پوشش اطلاعات گردشگری آنها را دارد، امکان تامین تصاویر اورجینال برای ما امکان‌پذیر نبوده است. به همین دلیل تصمیم به استفاده از تصاویر موجود در وبسایت‌های مختلف، بخصوص فلیکر را گرفتیم. از آنجایی که وبسایت فرنگ متعهد به رعایت کپی‌رایت است، در انتخاب تصاویر دقت لازم را برای استفاده‌ از عکس‌هایی با مجوز «حق نشر آزاد برای وبسایت‌های تجاری» داشته‌ایم.
بنابراین قسمت عمده‌ای از تصاویری که با جستجوگرهایی همچون جستجوگر تصاویر گوگل بدست می‌آیند، به واسطه وجود حق نشر برای عکاس و یا آٓژانس عکاسی و هر نهادی که این حق نشر را خریداری کرده‌اند، از دایره انتخاب ما خارج می‌شوند. در این بین مشخصا، نبود قانون جامع حمایت از حقوق ناشرین بین‌المللی و یا استفاده‌ی برخی از وبسایت‌های گردشگری فارسی دیگر از منابع دارای حق نشر متعلق به دیگران، حقی برای وبسایت فرنگ جهت استفاده از آن منابع در دسترس ایجاد نمی‌کند.
ناگفته نماند که وبسایت فرنگ تاکنون در تلاش برای خرید حق نشر تصاویر گردشگری اختصاصی کشورهای مختلف بوده است و امید است که در آینده‌ی نزدیک بتواند با محتوای متنی و تصویری ناب‌تری به خدمت‌رسانی بپردازد.

افزودن دیدگاه جدید