نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان - ایتالیا

متن: 

اکسپو رویدادی است فرهنگی-تجاری که در فواصل چند ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. رویدادی بعدی اکسپو در سال ۲۰۱۵ در شهر میلان ایتالیا و به مدت شش ماه از 1 می  تا 31 اکتبر 2015 با موضوع "تغذیه زمین، انرژی برای حیات" شروع میکند.

این نمایشگاه بزرگ و عظیم با مساحتی قریب به یک میلیون متر مربع در طول مدت برگزاری 184 روزه خود، پذیرای بیش از 20 میلیون بازدید کننده از اقصی نقاط دنیا خواهد بود. بازدیدکنندگانی که علاوه بر گشت و گذار در طول مدت برگزاری نمایشگاه این امکان نیز برای آنها فراهم می شود که با فرهنگ عامه مردم و نوع عادت غذایی کشورهای شرکت‌کننده آشنا شوند.

لوگوی اکسپو 2015

لوگوی طراحی شده برای میلان که توسط تعداد کثیری از دانش آموزان رشته های هنر، گرافیک، مد، طراحی صنعتی و از بین انبوهی از طرحهای ارائه شده انتخاب گردید حاوی حروف، نمادها و رنگهایی است که هر کدام مفهوم خاصی را در بیننده القا می کنند.

لوگوی اکسپو ۲۰۱۵ میلان
 

در این لوگو از سه رنگ پایه زرد، آبی و قرمز جهت ایجاد رنگها و سایه های رنگی مختلف استفاده شده است و طراحی و جای دادن چهار حرف "EXPO" و چهار رقم "2015" به گونه ای زیرکانه در لوگوی اکسپو 2015 میلان جلوه خاصی به آن داده  و بیننده را مجذوب خود می سازد.
این آرم را می توان به صورتهای مختلفی تفسیر کرد. رنگهای پایه ادغام شده با اشکال خطی در عین سادگی نشان دهنده چند فاکتور مختلف است ازجمله اینکه، نشان دهنده ماهیت وجودی غذاها(غذا به عنوان یکی از عناوین برنامه‌های اکسپو ۲۰۱۵) است به طوریکه می توان با ترکیب چند ماده غذایی ساده، تعداد متنوع و گوناگونی از انواع خوراکیها با مزه های متفاوت تهیه کرد همچنین بیانگر نور و انرژی است که در آن رنگهای ساده و ابتدایی چگونه می توانند با هم ترکیب شده و انواع سایه ها و رنگهای دیگر را تشکیل دهند.

دلایل انتخاب میلان به عنوان میزبان اکسپو 2015

شهر میلان، اولین بار در 28 آوریل 1906، میزبانی نمایشگاه بین المللی را در پارک سمپیون (Parco Sempion) با 200 پاویلیون، برعهده گرفت و موفقیت‌ها و تجارب این شهر در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و جهانی یکی از دلایل انتخاب دوباره این شهر پس از گذشت یک قرن به عنوان میزبان اکسپو 2015 شد.

شعار اکسپو ۲۰۱۵: تغذیه زمین، انرژی برای حیات

عنوان " تغذیه زمین، انرژی برای حیات" با انتخاب میلان جهت میزبانی اکسپو 2015 توسط ایتالیا مطرح گردید تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون راهکارهایی جهت تضمین تامین آب و غذا برای تمامی ساکنان زمین – افزایش امنیت غذایی – حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند.
این مباحث با هدف شبیه‌سازی مناقشه اصلی جهان هستی که در رابطه با تغذیه و تامین مواد غذایی برای همگان صورت می گیرد به صورت روزانه و در قالب کنفرانسها و سمینارهای مختلف برگزار می گردد. هدف نهایی این مباحث این است که شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با این سوال روبه رو شوند که چطور رفتارها و فعالیتهای امروزه بشر در فردای نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود.
عنوان " تغذیه زمین، انرژی برای حیات "، مشتمل بر5 بخش می باشد که قسمتهای مختلف سایت نمایشگاهی را به هم متصل می سازد و هر کدام از این بخشها برداشتی متفاوت از نمایشگاه اکسپو 2015 ارائه خواهند کرد:

داستان بشر و مواد غذایی

مباحثی مشتمل بر مضامین هنری، نحوه امرار معاش، مسکن، تجارت و داد و ستد نسل بشر در طول تاریخ را در بر خواهد گرفت. این بحث از ناچاری نسل بشر در رابطه با تامین مواد غذایی شروع  شده و وابستگی جوامع مختلف به روشها و تکنیک های کشاورزی، زراعت و انواع مواد غذایی، توسعه و تغییرات ایجاد شده در طول زمان بر روی آنها را مورد بحث قرار می دهد.

قحطی در برابر خوشگذرانی (ناسازگاری دنیای معاصر)

امروزه نصف جمعیت جهان در فقر غذایی به سر می برند و هر روزه بر اثر سوء تغذیه شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از این افراد هستیم در حالی که نیم دیگری از افراد بر اثر بد غذایی و خوشگذرانی و افراط در مصرف انواع مواد غذایی به انواع بیماریهای گوناگون مبتلا هستند. هدف از این بحث این است که چگونه  می توان این تناقض را با استفاده از آموزش و پیگیریهای جهانی و مهندسی اجتماعی حل کرد.

آینده غذا و مواد غذایی

چه نوع غذاهایی در آینده خورده خواهند شد؟ رژیم اصلی غذایی کودکان ما را چه غذاهایی تشکیل خواهد داد؟
اولین قدم در پاسخ به این سوالات افزایش سطح دانش و دانسته‌های نسل بشر و در قدم بعدی مباحثی در رابطه با روشهای کشاورزی و راهکارهای افزایش کیفیت محصولات غذایی و تغذیه جهانی خواهد بود.

امنیت غذایی = برابری و تساوی در جهان

اینکه چگونه ممکن است که بشریت را در رابطه با حفظ منابع غذایی حساس ساخت تا بتوان توازن و تعادل بین تولید و مصرف انواع مواد غذایی و منابع طببیعی برقرار کرد. طرح این پرسش در راستای تمرکز اصلی اکسپو 2015  بر حفظ منابع گیاهی و جانوری است.

طعم و مزه به عنوان یک علم

گرچه خوردن مواد غذایی به تنهایی مهم است، ولی می‌تواند بسیار شادی آفرین و مفرح هم باشد. مخلوطی از انواع طعم و مزه‌ها و سلایق مختلف با فرهنگهای گوناگون، گویای داستانی ویژه از هر کدام می باشد. بازدیدکنندگان با مشاهده غذاهای گوناگون با طعم های متنوع از فرهنگهای مختلف، ذائقه خود را امتحان کرده و راه‌های طعم دادن به مواد غذایی به شیوه فرهنگ‌های مختلف را یاد می‌گیرند.

محوطه نمایشگاهی اکسپو ۲۰۱۵ میلان

این محوطه که در مساحتی بالغ بر یک میلیون متر مربع گسترده شده و در محل تلاقی دو خیابان مهم و اصلی Cardo وِDecumano ساخته شده است. این محوطه بگونه ای ساخته شده که بیننده در همان لحظه ورود به سایت نمایشگاهی با کمی دقت در عناصر و سازه هایی که هرکدام بیانگرمفهوم خاصی هستند به مفهوم وعنوان نمایشگاه اکسپو پی می برد. بخشهای مختلف سایت نمایشگاهی اکسپو ۲۰۱۵ میلان به شرح زیر است:

محل برگزاری اکسپو ۲۱۰۵ میلان

دلیل اینکه تقاطع دو خیابان Cardo و Decumano به عنوان محل برگزاری اکسپو 2015 در نظر گرفته شد این بود که بازدید کنندگان براحتی مسیرهای خود را در میان قسمتهای مختلف سایت نمایشگاهی پیدا کنند.
خیابان Decumano که از شرق تا غرب محوطه نمایشگاهی امتداد دارد، در بردارنده پاویلیون کشورهای مختلف شرکت کننده و همچنین وظیفه ارتباط دادن بین بخش شهری وروستایی سایت نمایشگاهی را بر عهده دارد.
خیابان Cardo وظیفه ارتباط دادن سایت نمایشگاهی را از شمال تا جنوب بر عهده دارد و تمام غرفه ها و صنایع ایتالیایی در امتداد این خیابان قرار گرفته اند.

پاویلیون ایتالیا

این پاویلیون که در راستای معرفی غذاهای محلی وصنایع متمرکز شده است، در امتداد خیابان Cardo و در ساختمان پارلمانی Palazzo Italia  که مکانی جهت برگزاری مراسم‌ها و نشست‌های عمومی و بین‌المللی بین دولتمردان ایتالیا و کشورهای شرکت کننده است، واقع شده و به عنوان مرکز ابداعات و نوآوری های حوزه فناوری تاسیس شده است.

محوطه اطراف دریاچهArena

از این محوطه که در شمالی ترین بخش نمایشگاه واقع شده، به عنوان مکانی جهت استراحت و همچنین برگزاری بازیهای آبی، آتش بازی، انواع کنسرت و نمایش هنری استفاده می شود.
آب اصلی ترین و مهمترین عنصر برای تداوم حیات، نقش اساسی در تحقق عنوان اکسپو 2015 بازی می کند. بدین جهت از این دریاچه هم به عنوان تداعی کننده عنصر آب و هم یادآور کانالهای آبی که به عنوان نماد شهر میلان شناخته می شوند استفاده شده است.

مرکز اکسپو

این مرکز در غربی‌ترین بخش سایت نمایشگاهی قرار گرفته است که از آنبه عنوان فضایی سرپوشیده جهت امور فرهنگی و سرگرمی استفاده می شود که از سه بخش مستقل تحت عنوان، تالار سخنرانی، محوطه برگزاری جلسات و فضای باز تشکیل یافته است.

تئاتر در فضای باز

مهمترین جذابیت بخش جنوبی سایت نمایشگاهی، بخش تئاتر در فضای باز است. محوطه عظیمی که برای برگزاری رویدادها در فضای باز در نظر گرفته شده است.

تپه مدیترانه‌ای

این بخش که در انتهایی‌ترین بخش شرقی سایت نمایشگاهی قرار گرفته است، معرفی کننده کشاورزی و گیاهان نباتی اکوسیستم مدیترانه ای به صورت نمادین می باشد.
یکی از بخشهای قابل توجه در این قسمت، بخش Slow Food است که در نقطه مقابل غذاهای  Fast Food قرار دارد. در این بخش از نمایشگاه اکسپو بازدید کنندگان با طعم و غذاهایی از سراسر دنیا آشنا شده و عادتهای غذایی جدیدی را تجربه خواهند کرد.
هدف از این قسمت حفظ حیات آینده سیاره زمین است و اینکه به همگان آموخته شود که هر چه در توان دارند در حفظ و بقای محیط زیست انجام دهند.

پاویلیون جامعه مدنی

این پاویلیون در ساختمان CascinaTriulza که ساختمانی تاریخی در منطقه لمباردی است قرار گرفته است. این پاویلیون مکانی است که تنها برای بخشهای خصوصی در نظر گرفته نشده و سازمان‌های بین‌المللی و موسسات عمومی نیز در این مکان بهترین تجربه ها و موفقیتهای خود در زمینه های گوناگون را با جوامع مدنی جهت فعالیتهای مدنی به اشتراک می گذارند.

پاویلیون‌های ساخته شده توسط خود شرکت‌کنندگان

تمامی کشورهای شرکت کننده در اکسپو 2015 می توانند پاویلیون اختصاصی خود را در داخل سایت اکسپو انتخاب کنند و به ساخت آن بپردازند و در ساخت پاویلیونهای اختصاصی خود باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  1. استفاده از مواد تجزیه پذیر و قابل بازیافت
  2. تمام سازه ها باید موقتی و قابلیت بازگشایی داشته باشند
  3. استفاده هر چه بهتر و بهینه از منابع انرژی
  4. اختصاص دادن نصف فضای سازه به عنوان فضای باز

ایران نیز با پاویلیون اختصاصی خود تحت عنوان " غذا و فرهنگ " که اساس آن یک باغ ایرانی است و این باغ نماد تغذیه از خاک، رشد و در نهایت شکوفایی می باشد را متناظر با موضوع اصلی نمایشگاه اکسپو بنا کرده و در این رویداد جهانی شرکت خواهد کرد.

بخش مشارکت‌های عمومی

این بخش که در شمالی‌ترین قسمت سایت نمایشگاهی قرار گرفته، جهت مشارکت شرکتهای حاضر در نمایشگاه جهت ارائه محصولات و نتایج دستاوردهای خود بنا نهاده شده است. این بخش بهترین فرصت برای کشورهای شرکت کننده است تا طرحهای خود را در زمینه عنوان اکسپو 2015 ارائه داده و طرح های خود را جهت حفظ حیات برای نسل های آینده ارائه دهند.

رستوران و کافه

مکانهایی جهت استراحت و لذت بردن از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها جهت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

مکان‌های موضوعی و خاص

موضوع اصلی اکسپو 2015 تحت عنوان " تغذیه جهانی، انرژی برای حیات " توسط 5 بخش مختلف اکسپو به توضیح و بیان عنوانی که برای این نمایشگاه انتخاب شده می پردازد. این اماکن نزدیک به ورودی اصلی و سایر نقاط کلیدی محوطه نمایشگاهی قرار گرفته اند که در بر دارنده شور و هیجان خاصی برای کودکان و بزرگسالان می باشد. این پنج بخش عبارتند از:

پاویلیون صفر(ابتدایی)

پروژه ای که بازدیدکنندگان از نمایشگاه اکسپو 2015 را با بخشهای مختلف سایت نمایشگاهی آشنا می سازد. تغییرات و تولیداتی که نسل بشر از زمان پا نهادن بر روی این کره خاکی ایجاد کرده و چه تمدنها و فرهنگهایی در طول زمان ایجاد شده، مفهومی است که در این قسمت به بیننده القا می شود.

بخش غذاهای آینده

این بخش که در قسمت جنوبی سایت نمایشگاهی قرار دارد بیانگر کاربردهای تکنولوژی نوین در زنجیره غذایی است. در این بخش اثرات و برهم کنشهایی که فعالیتهای نسل بشر بر روی مواد غذایی داشته و یا خواهد داشت مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

پارک کودکان

مکانی که جهت حفظ و ترویج حقوق کودکان و پتانسیل آنها طراحی شده است. پارک کودکان محلی است که از طریق شادی و تفریح اقدام به تحقق شعار اکسپو 2015 می کند و کودکان می توانند علاوه بر لذت بردن از فعالتهای مختلف و بازیهای آموزشی، به استراحت نیز بپردازند.
هدف اصلی این پارک این است که کودکان در یک محیط طبیعی و واقعی، و در عین حال ساختگی و مجازی قرار گیرند تا با زندگی در دنیای آینده بیشتر آشنا شوند.

پارک زیست گیاهی و جانوری

پروژه پارک زیست گیاهی و جانوری که بر اساس توان علمی، کشاورزی و غذایی میلان ساخته شده است بیانگر تغییرات و آسیب هایی است که فعالیتهای بشر در زمینه های مختلف بر اکوسیستم و محیط اطراف دارد.
مباحث این بخش نتیجه ادغام فرهنگ و طبیعت به عنوان ماحصل تمدن بشری است که در طول قرنها در قسمتهای مختلف کره خاکی و از طریق روشهای مختلف کشت، پرورش، نحوه شکل دهی و شخم زمین بدست آورده است.

هنر و غذا

چشم اندازی است جهانی به ادغام و در هم آمیختن هنر و طراحی درزیبایی و دلچسب شدن انواع غذاهای مجلسی و تشریفاتی.

دسته‌بندی کاری

به لطف اکسپو 2015 میلان، برای اولین بار اجتماع غرفه‌داران در این نمایشگاهها براساس نوع فعالیت شرکت کنندگان دسته بندی و در گروههای کاری مشخصی قرار گرفت. از جمله دسته های کاری که دراین نمایشگاه ایجاد شده و به آن پرداخته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنج

هنگام ورود به این بخش، بازدیدکنندگان در محیطی قرار خواهند گرفت که گویا در داخل یک شالیزار قرار گرفته اند. این چیدمان روستایی، این امکان را به بازدیدگنندگان می دهد تا از نزدیک با رنگ و بوی یک شالیزار واقعی و مراحل آماده سازی زمین و نحوه کشت، داشت و برداشت برنج آشنا شوند.
همچنین بازدیدکنندگان این فرصت را بدست می آورند تا سفری در تاریخ داشته وبا نو آوریها و ابداعاتی که کشورهای مختلف در برهه های مختلف زمانی در زمینه کشت و زرع برنج بدست آورده اند آشنا شوند. کشورهای سیرالئون، بنگلادش،کامبوج و میانمار از جمله کشورهایی هستند که در این بخش حضور خواهند داشت.

کاکائو _ غذای خدایان

این بخش که به صورت یک جنگل واقعی طراحی شده در هنگام ورود بازدیدکنندگان، حس و حال عجیبی را در آنها القا میکند. در این بخش سعی شده تا جزئیات کاملی از ویژگی های آب وهوایی، درختان و درختچه هایی که در زیر درختان کاکائو رشد می کنند ارائه شود. کاکائو از جمله مواد غذایی است که کشش و جاذبه بسیار بالایی بین جوامع مختلف دارد و به عنوان یکی از محبوبترین خوراکیهای جهان محسوب می شود. کامرون، غنا و گابن از جمله کشورهای شرکت کننده دراین بخش بحساب می آیند.

قهوه _ موتور تفکر و اندیشه

در ساخت محیط داخلی این بخش از درختچه‌های قهوه که در جنگل‌های گرمسیری آفریقا و آمریکای مرکزی رشد می کنند الهام گرفته شده است و سعی شده تا رنگهای طبیعی که دراین جنگلها به چشم می خورد تجربه حضور در یک جنگل واقعی را در بیننده به وجود آورد.

قهوه از جمله نوشیدنیهای پرطرفدار و محبوب بین مردم محسوب می شود کشورهای کنیا، بروندی، یمن، گواتمالا، السالوادور، اوگاندا،کاستاریکا، اتیوپی و رواندا از جمله کشورهای شرکت کننده در این بخش هستند که محصولات و تجربیات خود را در زمینه این نوشیدنی پرطرفدار به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

میوه

در این بخش نیز سعی شده تا درختان میوه در سایزهای مختلف که هر کدام عطر و بوی خاصی از خود متصاعد می کنند بازدیدکنندگان را به کشف تاریخچه و افسانه های پیرامون خود ترغیب کنند. بازدیدکنندگان براحتی می توانند در بخشهای مختلفی که بر اساس میوه های هر کشور طبقه بندی شده، رفت و آمد کرده و با میوه ها و تنوع آنها در مناطق مختلف جهان آشنا شوند.
گامبیا، گینه، زامبیا، جمهوری کنگو، بنین، ازبکستان و قرقیزستان از جمله کشور های شرکت کننده در این بخش محسوب می‌شوند.

ادویه

آشنایی با ادویه های مختلف در قاره های متفاوت، استشمام بوی آنها و استفاده از آنها در آشپزی، موارد درمانی و پزشکی ومحصولات آرایشی ادویه‌ها از جمله مواردی است که بازدیدکنندگان از این بخش با آن روبه رو می شوند و بر اساس نقشه جغرافیایی که در این بخش ارائه شده با تنوع ادویه ها در مناطق مختلف جهان آشنا می شوند. طعم و عطرهای مختلف از سراسر جهان و علاقه مردم نسبت به چاشنی ها باعث شده تا ارتباط تنگاتنگی بین کشورهای مختلف ایجاد شود. کشورهای افغانستان و تانزانیا از جمله کشورهای شرکت کننده در این بخش در نمایشگاه محسوب می شوند.

غلات و حبوبات 

برای میلیونها سال است که غلات و حبوبات نقش اصلی و کلیدی در تمدن نسل بشر و تامین غذا برای ساکنان زمین محسوب می شود و از جمله پرمصرف ترین محصولات در تمام دنیا به شمار می آید.
در این بخش نیز سعی شده تا با استفاده از رنگها، رایحه ها و بافتهای گوناگون، حسی واقعی از انواع زمینهای کشاورزی تا محصولاتی که در این زمین ها فرآوری میشوددر بازدیدکنندگان ایجاد گردد.
از جمله کشورهای شرکت کننده در این بخش می توان از کشورهای : بولیوی، هائیتی، موزامبیک، توگو، جمهوری کنگو و زیمباوه یاد کرد.

زندگی درمناطق مدیترانه‌ای

غرفه های این بخش با تِم آبی رنگ‌آمیزی شده‌اند که نمادی از دریای مدیترانه به حساب می آیند. در این بخش به روشهای آشپزی در مناطق مدیترانه ای و روش‌های زندگی در این مناطق پرداخته می شود. شرایط آب و هوایی در این بخش بر اساس رنگها، بوها و مزه های مختلف کشورهای مدیترانه ای شبیه سازی شده تا بازدیدکنندگان با مزه ها و غذاهای این مناطق آشنا شوند.
کشورهای : مونتنگرو، الجزایر، صربستان، لبنان، مصر، کرواسی، سن مارینو، تونس، یونان، لیبی، آلبانی و مالت از جمله کشورهای حاضر در این نمایشگاه محسوب می شوند.

جزایر، دریا و غذا

یکی از ویژگیهای اصلی طبیعت، تغذیه و برانگیختن روح آدمی است . این بخش بر پایه همین ویژگی‌ها و بر اساس صداها، رنگها و رایحه های مختلف طبیعت برپا گردیده است.
کشور گینه بیسائو تنها کشور شرکت کننده در این بخش بحساب می آید.

مناطق بایر و لم‌یزرع 

این بخش از نمایشگاه با الهام گرفتن از طوفان شن که بی آبی و غیر قابل زندگی بودن این مناطق را نشان می دهد بر پا گردیده و بیانگر نحوه زندگی در این شرایط محیطی می باشد.
کشورهای : موریتانی، سنگال، فلسطین و اریتره از جمله کشورهای شرکت کننده در این بخش محسوب می شوند.

پروژه‌های اکسپو ۲۰۱۵ میلان

همه روزه با عنواین مختلفی همچون مدرسه، سینما، تحقیقات و نوآوری، تکنولوژی دیجیتال و ... روبه رو می شویم که تاثیر بسزایی در زندگی روزمره و افزایش سطح دانش و آگاهی بشر دارند. اکسپو 2015 نیز تعدادی از این عناوین روزمره را تحت عنوان پروژه هایی مورد نقد و بررسی قرار داده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ما(WE) زنان برای اکسپو

این پروژه در رابطه با مواد غذایی و نقش زنان در رابطه با تغذیه می پردازد. به شکرانه این پروژه، زنان دعوت شده از کشورهای مختلف شرکت کننده، پروژه ها، نظرات و پیشنهادهای خود را رابطه با غذا و مواد غذایی ارائه می دهند.

فیلم کوتاه در زمینه انواع خوراکی‌ها

فیلم های کوتاهی با مضمون " غذا – تغذیه ذهن " قصد دارد تا مردم نقاط مختلف دنیا را با فیلم های کوتاهی در رابطه با تم اصلی اکسپو درگیر سازد. از ویژگی های این قسمت این است که هر فرد و با هر دوربینی می تواند در این پروژه شرکت کرده و از میان آنها  ویدیوهای منتخب در طی زمان برگزاری اکسپو به نمایش در خواهند آمد.

پروژه‌های آموزشی و آزمایشگاهی

این پروژه با هدف جمع آوری برخی از پیشنهادها و پروژه های مفید در صنعت تحقیقات، جهت استفاده دانش آموزان، موسسات و آموزشگاه ها با رعایت قالب و تم اصلی اکسپو 2015 فعالیت می کند. هدف این پروژه ایجاد شبکه‌ای بین دانشگاهیان و موسسات بومی و بین المللی از طریق نشستهای مختلف و ارتباطات علمی، بر روی مواد غذایی و توسعه پایدار در این زمینه می باشد.

دانش تغذیه و توسعه پایدار و امنیت غذایی

این پروژه در رابطه با تحقیقات وابداعات انجام یافته در زمینه امنیت غذایی است. مضمون این تحقیقات در قالب 5 موضوع زیر می باشد:

  • مدیریت پایدار منابع طبیعی
  • بهبود کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی
  • بازار جهانی و اقتصادی پویا
  • توسعه پایدار برای اجتماعات کوچک روستایی وحاشیه نشین
  • عادات غذایی جامعه 

کودکان

این پروژه با هدف افزایش سطح دانش و هوشیاری کودکان در رابطه با غذا و راههای به اشترک گذاری آن ایجاد شده است به همین علت بخشی اختصاصی در نمایشگاه با عنوان پارک کودکانبه این مقوله اختصاص داده شده است.

پروژه‌های مدرسه

پروژه های آموزشی که در مدارس محلی و بین المللی با همکاری وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی برگزار می شوند. دانش آموزان و معلمان شرکت کننده در این رویداد از کشورهای مختلف جهان با مهمترین مسئله روز دنیا، یعنی تغذیه و مواد غذایی رو به رو می شوند و چه جایی بهتر از مدرسه، تا در مورد تغذیه و امنیت غذایی، آموزشها و آگاهی های لازم به دانش آموزان آموخته شود.
بحث و گفتگو در رابطه با تغذیه سالم و غدای کافی و مناسب جهت همگان، از جمله مهمترین مواردی است که در این پروژه به آن پرداخته می شود چرا که کودکان امروز- والدین و بزرگان نسل آینده بشر خواهند بود وپروژه مدرسه نیز هدفی جز بر جای نهادن دانش، تجربه و فرهنگ غنی به عنوان ثروت و میراثی برای نسل آینده ندارد.

E015

این پروژه که نتیجه و ماحصل پروژه های استراتژیکی حوزه ICT برای اکسپو 2015 به شمار می آید یک فضای مجازی و دیجیتالی را فراهم می آورد تا سیستم های مختلف دیجیتالی از صنایع و شرکت های مختلف از جمله : صنایع حمل و نقل، توریسم، هتل داری، IT و دیگر صنایع وابسته به راحتی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دانش و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

دسترسی جهانی به انرژی‌های نوین (WAME)

این پروژه که مقدمه ای برعنوان اصلی اکسپو 2015 بشمار می آید، با هدف افزایش سطح هوشیاری عمومی در رابطه با عواقب جلوگیری و منع استفاده بخش عظیمی از جمعت حاضر جهان از دستیابی به انرژی های نوین، جهت افزایش سطح سلامت و رفاه آنان فعالیت می کند.
امروزه %20 جمعت جهان دسترسی به برق و سایر منابع انرژی ندارند و بیش از %38 درصد آنان از تجهیزات و وسایل سالم جهت آشپژی بهره‌مند نیستند و این عدم دسترسی به انرژی و تجهیزات سالم بر سلامت نسل بشر و توسعه دربخشهای مختلف تاثیر بسزایی داشته است.

نام انگلیسی نمایشگاه: 
Expo 2015 - Milan
زمینه نمایشگاه: 
محل برگزاری: 
میلان
تاریخ برگزاری (شمسی): 
2015/05/01 تا 2015/10/31
تاریخ برگزاری (میلادی): 
2015/05/01 تا 2015/10/31

افزودن دیدگاه جدید