نمایشگاه جیتکس دوبی

شرح: 

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خلیج موسوم به «جیتکس» همه ساله در کشور امارات متحده عربی و در شهر توریستی دوبی، در ساختمان مرکز تجاری این شهر برگزار می‌شود. در این نمایشگاه کشورهای مختلف جهان به ارائه دستاوردهای گوناگون یک‌ساله‌ی خود می‌پردازند. محصولاتی در زمینه‌های دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، الکترونیک و مخابرات، ماهواره و ارتباطات بی‌سیم، کامپیوتر ( نرم‌افزار و سخت‌افزار)، سیستم‌های مداربسته، دوربین‌های فیلم‌برداری و عکسبرداری، تلویزیون‌های غول‌پیکر و خلاصه آنچه که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن یاد می‌شود.

این نمایشگاه اولین بار در سال ۱۹۸۱  با هدف در اختیار گرفتن دروازه‌ی جدیدی جهت ایجاد کسب و کار در زمینه ICT برای مناطق آسیای میانه، شمال آفریقا  و جنوب آسیا، در شهر دوبی به دلیل وجود زیرساخت‌های پیشرفته درآن و به عنوان دروازه‌ی بین غرب و شرق برگزار گردید. این امر محیطی جذاب برای ارائه‌کنندگان صنعت ICT فرصتی فراهم آورد تا با ارائه‌ی مستقیم محصولات خود در این بازار نوظهور سود مالی شرکت‌های خود را بالا ببرند.
این نمایشگاه در خاورمیانه از جایگاه پراهمیتی برخوردار است و هم شرکت‌های بزرگ صاحب فناوری و محصول، و هم شرکت‌های فعال این حوزه با نگاه بسیار ویژه به بازدید از آن می‌پردازند و غالباً قراردادهای همکاری و مالی گران‌قیمتی منعقد می‌شود. این نمایشگاه در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی واقع در خیابان معروف به نیویورک برگزار شده و شامل نشست‌های خبری و کنفرانس‌ها و کارگاه‌های تخصصی و علمی‌ شرکت‌ها می‌باشد.

هرساله یک شرکت حاضر در نمایشگاه هزینه حضور و پذیرایی از اصحاب رسانه و خدمات نمایشگاهی را بر عهده می‌گیرد. بخش Media Centre قسمتی از نمایشگاه است که برای بهره‌مندی اصحاب رسانه و برقراری ارتباطات لازم در انتشار مناسب اخبار، تماس با دنیای خارج نمایشگاه و استراحت مهیا می‌باشد. این فضا مجهز به امکانات اینترنت پرسرعت، لپ‌تاپ‌های مجهز به فناوری‌های مورد نیاز، فاکس، تلفن، کپی و اسکنر و پرینتر پذیرای اصحاب رسانه بوده که با پذیرایی مرتب از لحاظ مواد غذایی و هدیه‌های متفاوت روزانه برای خبرنگاران و عکاسان تکمیل می‌شود.
همچنین در هفته‌ی تکنولوژی GITEX برای پیدا کردن نوآوری‌هایی در زمینه صنعت، جوایزی ویژه در نظر گرفته می‌شود، به عنوان مثال جایزه‌ی GITEX Hot Stuff متعلق به وسایل الکترونیکی است که بیشترین مصرف‌کننده را دارا باشد. اعضاء در این گروه به ده بخش تقسیم می‌شوند که برای هدف مورد نظر رقابت می‌کنند و این بخش از مسابقه به وسیله داوران متخصص و نظر عمومی‌ مردم داوری می‌شود و در پایان به نفرات برتر طی مراسمی‌ با عنوان lavish gala هدایای ارزنده‌ای اهدا می‌شود.
بخش دیگری که در نمایشگاه جیتکس وجود دارد به رقابت‌های آزمایشگاهی دانش‌آموزی (Student Lab) اختصاص یافته است که با همکاری گوگل برگزار می‌گردد. این رقابت به منظور جذب دانش‌آموزان با استعداد برای ارتقاء رهبران آینده ICT انجام می‌شود. پس از بررسی پروژهای ارائه شده توسط هیئت داوری، تعدادی از این پروژه‌ها انتخاب شده و بهترین پروژه‌ها به شرکت‌هایی که در زمینه ICT پیشرو هستند، ارائه خواهند شد.

نام انگلیسی: 
Gitex
زمینه نمایشگاه: 
محل برگزاری: 
دوبی

افزودن دیدگاه جدید