نمایشگاه تجهیزات و لوازم جانبی خودرو استانبول

شرح: 

صنعت خودروسازی ترکیه، که نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد،  با صادرات بیش از ۲۰ بیلیون دلار محصولات با کیفیت بالا در زمینه تجهیزات و لوازم یدکی، به سرعت درحال پیشرفت می‌باشد و در تلاش است، این رقم را در سال ۲۰۲۳ به ۷۵ بیلیون دلار برساند. درحال حاضر ۸۰ درصد مجموع تولیدات ترکیه در این صنعت به کشورهای خارجی صادر می‌شود. صنعت خودروسازی این کشور در چهار استان آن متمرکز شده که در راس آن شهر بورسا واقع در ۴۵۰ کیلومتری غرب آنکارا قرار دارد.


ترکیه، بزرگترین تولیدکننده اتوبوس اروپا، دومین تولیدکننده بزرگ خودروهای سبک و ششمین تولیدکننده کامیون در اروپا محسوب می‌شود. برندهای مشهور صنعت اتومبیل در دنیا، ازجمله فورد، فولکس واگن، اپل، مرسدس، بی‌ام‌و، تویوتا و فیات، ترکیه را به دلیل موقعیت استراتژیک آن و قرار گرفتن در میان سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا، به عنوان یکی از پایگاه‌های تولید خود ارزیابی نموده، سرمایه‌های کلانی را روانه این کشور کرده‌اند.


نمایشگاه Otomotive استانبول با گردهم آوردن عمده‌فروشان و خریداران لوازم جانبی خودرو و بخش‌های مختلف صنعت خودروسازی، که یکی از کاتالیزورهای تجارت جهانی به شمار می‌رود، به دنبال توسعه همکاری‌های تجاری و حجم تجارت در این صنعت است. بازار هدف این نمایشگاه که از طریق آن، از افزایش صادرات صنعت خودروسازی حمایت می‌شود، کشورهای اروپایی، شمال آفریقا، خاورمیانه، فدراسیون روسیه ، کشورهای منطقه CIS و منطقه بالکان می‌باشند. ازجمله مهم‌ترین این کشورها می‌توان انگلستان، آلمان، ایتالیا، هلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، مالزی، امارات، ایران و ... را نام برد.


دست‌اندرکاران این نمایشگاه معتقدند، بیستمین دوره آن، جنبش بیشتری در صنعت خودروسازی، در بعد جهانی، به راه خواهد انداخت و همچنین در نظر دارند، تعداد شرکت کنندگان خود را در سال جدید به 300 شرکت و 400 برندافزایش دهد.


این نمایشگاه فرصتی را برای شرکت‌ها و برندهای مختلف فراهم می‌کند که در طی 4 روز، آخرین محصولات خود را در صنعت خودروسازی و در زمینه‌های قطعات یدکی موتور، لوازم پلاستیکی داخلی و خارجی خودرو، اجزای انتقال قدرت، اجزای هیدرولیک و بادی، اجزای امنیتی، کاور صندلی، فیلترها، پیستون‌ها، تجهیزات الکتریکی و ... به نمایش بگذارند.

نام انگلیسی: 
Istanbul AutoShow
زمینه نمایشگاه: 
محل برگزاری: 
استانبول

افزودن دیدگاه جدید