ثبت شش سایت جدید در فهرست میراث جهانی یونسکو

متن: 

در جلسه کمیته‌ی میراث جهانی که در مقر این سازمان در دوحه‌ي قطر برگزار گردید، 6 ناحیه و مکان توانستند در فهرست میراث جهانی سازمان بین‌المللی یونسکو ثبت شوند و ثبت چند مکان دیگر در کشورهای چین، لهستان، بلاروس، دانمارک و آلمان تثبیت شود.
مکان‌های جدیدا ثبت شده نیز در کشورهای فدراسیون روسیه، کاستاریکا، ویتنام، هند، فیلیپین و دانمارک قرار دارند که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.
منطقه‌ی زیبا و پرمنظره‌ی Trang An در ویتنام: این منطقه تلفیقی از طبیعت زیبا و فرهنگ کهن مردمان این ناحیه است که در سواحل جنوبی دلتای رودخانه سرخ قرار داشته و به خاطر وجود کوه‌های فرسوده‌ی معروف به «کارست» و استپ‌ها و صخره‌های متنوع مشهور شده است. همینطور وجود چندین غار و چند معبد تاریخی همچون معابد Hoa Lu ،Tam Coc-Bich Dong ،Bai Dinh بر جذابیت‌ها و ارزش تاریخی فرهنگی این مجموعه افزود. و در نهایت اعضای کمیته‌ی یونسکو را مجاب به ثبت این ناحیه در فهرست میراث جهانی یونسکو نمود.


پارک ملی هیمالیای بزرگ (GHNPCA)
این پارک ملی در بخش غربی کوه‌های هیمالیا واقع در شمال ایالت  Himachal Pradesh هند قرار دارد و به خاطر کوه‌های مرتفع، دشت‌های سرسبز و دلتای رودخانه‌هایش شناخته می‌شود که آب این رودخانه‌های ریز و درشت جای از کوه‌ها از آب شدن برف‌هایشان سرچشمه می‌گیرد.
وجود 25 نوع جنگل با پوشش گیاهی غنی نیز بر اهمیت این ناحیه افزوده است.

کارست‌ چین جنوبی
این ناحیه، بخش اضافه‌ی سایت کارست چین جنوبی است که در سال 2007 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده بود و یکی از آثار دیدنی و منحصر بفرد از اثر تغییرات آب و هوایی در فرسایش عوارض مرتفع کره زمین شناخته می‌شود.
بخش جدیدا اضافه شده به این سایت که در سال 2014 به فهرست یونسکو راه یافت، حدود 50هزار هکتار مساحت داشته و شامل کوه‌های کارست مخروطی، نوک‌تیز و خیلی مرتفع به همراه غارهای متصل بهم، پل‌های طبیعی و گلوگاه‌های متعدد است.

افزودن دیدگاه جدید