شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

متن: 

فصل حراج در استانبول

فصل حراج در استانبول

 

«شرکت هواپیمایی قطر ایرویز» از جمله شرکت‌های هواپیمایی فعال در ایران است که با بیش از ۱۴۵ هواپیما، به بیش از ۱۴۰ مقصد در ۵ قاره جهان پرواز دارد.
قطرایرویز از جمله ایرلاین‌های معتبر خاورمیانه است که هم‌اکنون مالکیت آن بطور کامل در اختیار دولت قطر است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ به عنوان «ایرلاین سال» شناخته شد.

 

خدمه‌ی پروازی قطر

تفاوت بلیت های چارتری با سیستمی

 

انواع کابین‌ها در قطر ایرویز

درجه یک - فرست کلاس

کابین‌های درجه یک قطرایرویز حدود دو متر فضا برای هر مسافر داشته و صندلی‌های آن امکان تبدیل شدن به تخت را دارند. صندلی‌های این کابین دارای سیستم ماساژ هستند و مسافران می‌توانند از سیستم مالتی‌مدیای تعبیه شده در این کابین استفاده نمایند. به علت تصمیمات که قطرایرویز قصد انجام آنها را دارد، مشخصات این نوع کابین برای هواپیماهای مختلف این شرکت، ممکن است متفاوت باشد. اما به هر حال آسایش و راحتی مورد انتظار شما از پرواز با کابین فرست کلاس را برآورده خواهد کرد.

 

فرست کلاس در هواپیمایی قطر

برای سفر به مالزی با هواپیمایی قطر برنامه ریزی کنید

 

تجاری - بیزینس کلاس

بعد از کابین فرست کلاس، راحت‌ترین کابین قطر ایرویز بیزینس کلاس نام دارد. این نوع کابین نیز در هواپیماهای مختلف این شرکت و مقاصد مختلف، دارای مشخصات متنوعی هستند. اما معمولا تمامی آنها دارای فضای باز و صندلی‌های تخت‌شو مجهز به ماساژور اند. اغلب صندلی‌های این بخش ۵۵ سانتی‌متر عرض داشته و به هنگام تخت‌شو کمی عریض‌تر می‌شوند.


 

بیزینس کلاس در هواپیمایی قطر

قطر ایرویز بهترین خط هوایی سفر به چین

 

اقتصادی - اکونومی کلاس

ارزان‌ترین صندلی‌های هواپیمایی‌ها هستند که برای مسیرهای کوتاه توصیه می‌شوند اگرچه صندلی‌های اکونومی هواپیمای قطر در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به عنوان بهترین صندلی از این نوع شناخته شدند.
کابین بخش اکونومی، بسته به نوع هواپیما می‌تواند دارای امکاناتی چون مانیتور (مستقر روی صندلی روبرویی) و شارژر یو اس بی باشند.

 

کابین هواپیمایی قطر

راه های سفر به ترکیه

 

بار قابل حمل مجاز برای مسافران در قطر ایرویز

همانطور که در مورد سایر خطوط هواپیمایی نیز گفته‌شده است، میزان بار مجاز برای حمل بسته به نوع کابین (فرست کلاس، بیزینس کلاس و یا اکونومی کلاس) است. همچنین مبدا و مقصد سفر نیز در میزان بار مجاز موثر است. بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط نسبت به شرایط دقیق میزان بار مجاز برای بلیط مورد نظر اطلاع یابید.

بار مجاز چمدان

با توجه به شرایط مختلف برای مقاصد مختلف سفر، در قسمت زیر ابتدا میزان بار مجاز هواپیمایی قطرایرویز برای مبدا‌ و مقاصد خاص ذکر شده و پس از آن میزان بار مجاز برای سایر مقاصد آمده است.

 

 

بار مجاز در هواپیمایی قطر

بار مجاز در شرکت هواپیمایی قطر

 

نکته: منظور از حداکثر ابعاد حاصل جمع طول، عرض و ارتفاع چمدان می‌باشد. همینطور وزن هیچ کیفی نباید از ۳۲ کیلوگرم بیشتر باشد.

سفر به برزیل

همه صندلی‌ها:‌ دو چمدان با حداکثر وزن ۳۲ کیلوگرم برای هر کدام و حداکثر ابعاد ۱۵۸ سانتیمتر.

سفر بین آرژانتین و برزیل

همه صندلی‌ها: دو چمدان با حداکثر وزن  ۲۳ کیلوگرم و حداکثر ابعاد ۱۵۸ سانتیمتر.

سفر به کانادا، آمریکا و آرژانتین

 

بار مجاز در هواپیمایی قطر

نحوه خرید بلیت چارتری

 

صندلی‌های بیزینس کلاس و فرست‌کلاس: دو عدد کیف یا چمدان که وزن هرکدام از ۳۲ کیلوگرم تجاوز نکند و ابعادی بیشتر از ۱۵۸ سانتیمتر نداشته باشند.
صندلی‌های اکونومی کلاس: دو چمدان با حداکثر وزن ۲۳ کیلوگرم و حداکثر اندازه ۱۵۸ سانتیمتر.

بقیه نقاط جهان

فرست کلاس: ۵۰ کیلوگرم با حداکثر ابعاد ۴۰۶ سانتیمتر
بیزینس کلاس: ۴۰ کیلوگرم با حداکثر ابعاد  ۴۰۶ سانتیمتر
اکونومی کلاس: ۳۰ کیلوگرم با حداکثر ابعاد ۴۰۶ سانتیمتر

 

فصل حراج در استانبول

سفر با بهترین پروازها در فصل حراج لباس در استانبول

 

بار مجاز کیف دستی

در مورد کیف یا چمدان‌های همراه که به قسمت مسافر برده می‌شوند نیز توجه داشته باشید که میزان بار مجاز آن در حال حاضر (آذر ۹۳) به صورت زیر است:
فرست کلاس: دو کیف با وزن کلی کمتر از ۱۵ کیلوگرم.
 بیزینس کلاس: دو کیف با وزن کلی ۱۵ کیلوگرم.
اکونومی کلاس: یک کیف با وزن حداکثر ۷ کیلوگرم.
حداکثر سایز ساک کابین نیز باید ۲۵×۳۷×۵۰ باشد.

تاریخچه شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

قطر ایرویز به عنوان شرکتی نوپا و تقریبا دولتی در نوامبر ۱۹۹۳ تاسیس شد، ولی اولین پرواز خود را در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۴ سامان داد. در ماه میْ همان سال پروازهای این شرکت به شهر عمان اردن برقرار شد. در این زمان تنها دو هواپیمای ایرباس S310 پروازهای این شرکت به مقاصدی چون دوبی، بانکوک، توکیو و شارجه را برقرار می‌نمود.
یک سال بعد از تاسیس، هواپیمایی قطر با خریداری دو هواپیمای بوئینگ جدید و نیز یک هواپیمای کارکرده، به افزایش مسیرهای پروازی خود اقدام نمود.
 
 

هواپیمای ایرباس قطر

با خط هوایی قطر به پوکت بروید

 

به تدریج با گسترش ناوگان هواپیمایی و خریدهای متعدد «قطر ایرویز»، بخش‌های متنوعی به این شرکت افزوده شدند و بر تعداد مسیرهای هوایی آن روز به روز افزوده شد بطوریکه امروزه به تمام قاره‌های جهان پروازهای منظمی را برقرار کرده است. در سال ۲۰۰۴ این شرکت نیمه خصوصی (در آن زمان) با عقد قراردادی بزرگ یکی از مشتریان بزرگ ایرباس گردید بطوریکه قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای جدید را منعقد نمود.
در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۹ این شرکتی در عمل ابتکاری از سوخت ترکیبی گاز طبیعی و بنزین برای اولین بار استفاده نمود که به اذعان کارشناسان بصرفه نیست ولی با توجه به ذخایر گازی عظیم این کشور شاید برای این کشور مقرون به صرفه باشد.

 

 

هواپیمای بوئینگ قطر

راهنمای خرید بلیت چارتری


شرکت هواپیمایی قطر امروزه به حداقل ۱۲۵ مقصد دنیا پرواز مسافری-باری داشته و دارای بیش از ۱۷ هزار نیروی انسانی به صورت مستقیم است که البته برای بیش از ۱۳ هزارنفر بصورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی نموده است.
مدیر اجرایی این شرکت «اکبر الباکر» است که از سال ۱۹۹۶ در این سمت مشغول به کار بوده و قطرایرویز را به عنوان یکی از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان مطرح نموده است. وی همچنین عضو بورد اجرایی فرودگاه هیتروی لندن نیز می‌باشد.
 

 


شرکت هواپیمایی قطر

قطر ایرویز ؛ امن ترین خط هوایی جهان

 

دولت قطر در سال ۲۰۱۳ این شرکت را خریداری کرده و در ماه می ۲۰۱۴ کنترل کامل آن را بدست گرفت اگرچه بخشی از سهام آن همچنان در اختیار شرکای تجاری دیگر می‌باشد.
شرکت هواپیمایی Qatar Airways دارای چندین بخش کوچک و بزرگ است که شامل بخش پشتیبانی، فرودگاه بین‌المللی دوحه، بخش تعطیلات شرکت (مخصوص سفرهای اوقات تعطیل سال)، بخش محتوای رسانه‌ای، فروشگاه معاف از مالیات و دیگر بخش‌های مرتبط می‌باشد.
بخش باربری این شرکت نیز بسیار بزرگ و گسترده بوده و در عرصه حمل محموله‌های بازی در خاورمیانه نقش پررنگی دارد. استفاده از بوئینگ 777F با قابلیت حمل ۷۵۰ تُن از ویژگی‌های این بخش است.

 

 

شرکت هواپیکایی قطر

 

حوادث

در پروازهای این شرکت هیچ سقوطی رخ نداده و به جز یکبار فرود اضطراری مشکلی نبوده است. از این رو می‌توان شرکت قطر ایرویز را یکی از امن‌ترین شرکت‌های هوایی جهان دانست.
منابع و اطلاعات بیشتر: 

افزودن دیدگاه جدید